یدالله‌سلطانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی صبح امروز چهارشنبه ۴ تیر در گفتگو با خبرنگار آذرباخیش  به بحران کمبود آب در ایران و جهان اشاره کرد و افزود : فرهنگسازی در مدیریت مصرف آب نباید معطوف به هفته صرفه جویی باشد و باید در طول سال راهکاهای مناسب در راستای فرهنگسازی مصرف درست از منابع طبیعی ارائه و انجام شود.

وی وضعیت تامین آب شرب شهرستان خوی را بحرانی توصیف و اظهار داشت: آب شرب شهرستان فقط از منابع زیر زمینی تامین می شود که ۴۰ حلقه چاه بخش شهری و ۶۰ حلقه چاه نیز بخش روستایی  و ۱۰۰۰ حلقه چاه نیز برای مصارف کشاورزی در سطح شهرستان فعال هستند.

یداله سلطانی تصریح کرد : شهرستان خوی با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۱۶ هزار مشترک شهری و روستایی در حال حاضر تولید و توزیع آب شهرستان برابر است که نشان دهنده بحران آب در این شهرستان است.همچنین  برای مهار آب های سطحی هیچ منبع و سدی وجود ندارد که این موجب شده فقط از منابع زیر زمینی آب شرب مورد نیاز تامین شود بنابراین, این مساله کم آب تر و عمیق تر شدن عمق چاه ها را بدنبال داشته است.

این مسوول ادامه داد: در حال حاضر ۶۴ درصد شهر زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد که تلاش می کنیم ۳۶ درصد باقی مانده در سال های آتی نیز زیر پوشش قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت در پایان به پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب روستای وار اشاره کرد و افزود : این پروژه با مشارکت بانک توسعه اسلامی در حال ساخت است و تا بحال ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است و ان شاالله امسال با تامین اعتبار لازم در دهه فجر به بهره برداری می رسد .

انتهای پیام/