به گزارش آذرباخیش ، حسین عباسی فرماندار شهرستان خوی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ برنامه ی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در ایام الله دهه فجر در سطح شهرستان اجرا خواهد شد، اظهار داشت : نواختن زنگ انقلاب در مدارس، آیین غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف از جمله آنها می‌باشد.

وی با اشاره به طرح های عمرانی قابل افتتاح در دهه مبارک فجر، افزود : ۳۸ طرح با اعتبار بالغ بر ۱۸۳ میلیارد و ۳۸۲ میلیون تومان در بخش دولتی و ۴ طرح با اعتبار بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان دربخش خصوصی در ایام دهه مبارک فجر در شهرستان خوی به بهره برداری خواهند رسید.

عباسی در ادامه با بیان اینکه ۲۹ طرح نیز در این ایام کلنگ زنی خواهند شد، گفت : ۲۸ طرح با سرمایه گذاری بخش دولتی با اعتبار ۷۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و یک طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان طی روزهای آتی در شهرستان خوی کلنگ زنی خواهند شد.

وی شهرستان خوی را به عنوان دارنده بیشترین تعداد طرح مورد افتتاح و کلنگ زنی در سطح شهرستان خوی دانست و خاطرنشان کرد : افتتاح طرح های کشاورزی، گازرسانی به مناطق روستایی، جایگاه سی ان جی شهرک صنعتی ای اوغلی، افتتاح مدرسه و همچنین کلنگ زنی خانه بهداشت، حوزه های گردشگری و آب رسانی به مناطق روستایی از جمله این طرح ها میباشد.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان خوی از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی در پایانه مرز رازی شهرستان خوی خبر داد و گفت : برای این پروژه ی ملی تا به حال ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر تا رسیدن به مرحله افتتاح نیاز می‌باشد.

وی با بیان اینکه تعریض جاده خوی – قطور – رازی جزو طرح های کریدور جنوب به شمال است، افزود : این طرح با صرف اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی در حال انجام است و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل طرح مورد نیاز می‌باشد.

 

انتهای پیام/