به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت قاسم‌خانی با بیان اینکه انتخابات یازدهم اسفندماه با همه فراز و فرودهایش پایان یافت اظهار داشت: بدون تردید این انتخابات رنگ و بوی حماسه و جهاد دارد و دشمن بیش از هرکس می‌داند که بازنده اصلی این آوردگاه، جبهه استکبار بوده است.

وی به تحقق چهار راهبرد مورد مطالبه رهبر انقلاب اشاره و تصریح کرد: در بعد سلامت شاهد انتخابات سالم با کمترین شکایت‌ها در سطح ملی و کلان بودیم و به‌رغم فضاسازی‌های رسانه‌ای تا حدود زیادی رقابتی بود و از همه سلایق مختلف در آن شرکت داشتند که در این بخش نباید از نقش مهم و مؤثر و بی‌بدیل صداوسیما در این میدان خصوصاً با راه‌اندازی ۲۰۰ شبکه تلویزیونی غفلت کرد.

خطیب جمعه خوی ادامه داد: مشارکت در انتخابات به‌رغم جنگ جهانی رسانه‌ای و شناختی در یک سال گذشته و نیز وجود مشکلات عدیده معیشتی و اقتصادی در نوع خود یک جهاد بزرگ و حماسه‌ساز به شمار می‌آید که راهبرد شیطانی تحریم و کاهش مشارکتِ زیر ۲۰ درصد را درهم شکست. به همین جهت دیدیم که بعد از شکست تحریم انتخابات اکنون به تحریف آن روی آورده‌اند و تلاش دارند با شبهه‌افکنی‌های مختلف این رأی قوی و پرقدرت را زیر سؤال ببرند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی چالش بزرگ انتخابات اخیر را افزایش مرددین برای حضور در انتخابات عنوان و گفت: دستگاه رسانه‌ای و سیاسی کشور در قانع‌کردن این مرددین که حدود سی درصد بودند، ضعیف عمل کرد و اما این سؤال مطرح است که آیا عدم شرکت بخشی از مردم به معنای قهر از نظام است که جواب قطعاً منفی است و حضور بالای ۴۰ درصدی در انتخابات اخیر یعنی حلقه سخت مشارکت در ایران ۴۰ درصد است که رقم بالا و قابل‌توجهی محسوب می‌شود. سی درصد هم در کشور در حال حاضر جز مرددین هستند و بدین معنا هست که اگر اقداماتی بیشتر در جهت افزایش رضایت اقتصادی، معیشتی و اجتماعی در کشور اتفاق بیفتد، حتماً مشارکت در ایران به بالای هفتاد درصد خواهد رسید.

امام‌جمعه خوی پیام‌های انتخابات اسفند را برشمرد و افزود: پیروزی ملت ایران بر دشمنان داخلی و خارجی مهم‌ترین پیام ایرانی‌ها در انتخابات بود که بررسی شرایط موجود نشان می‌دهد با همه سختی‌ها و فشارهای اقتصادی به‌ویژه در ۵ سال اخیر و با تبلیغات گسترده و سنگین رسانه‌ها، تحریم انتخابات توسط دشمنان داخلی و خارجی و امید دشمنان به مشارکت ۱۰ تا ۲۵درصدی؛ مشارکت ۴۰ درصدی ملت ایران پاسخ محکمی بود به این دشمنان و در حقیقت این بار ملت ایران دشمنان خود را تحریم کردند و در این جنگ نابرابر، پیروز میدان ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است و شکست‌خورده دشمنان داخلی و خارجی این ملت هستند.

این مقام دینی ادامه داد: مشارکت ۴۱ درصد قطعاً در حالت عادی برای نام جمهوری اسلامی مطلوب نیست؛ چون در طول این ۴۵ سال متوسط مشارکت در انتخابات مجلس، ۵۸ درصد بوده است؛ لذا از میزان متوسط ۱۸ درصد کاهش مشارکت داریم که این زنگ هشداری است برای مسئولین جمهوری اسلامی و نخبگان سیاسی و فرهنگی که علت این مسئله و سپس راهکار حل آن را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه برخی دنیاطلبی‌ها و همنشینی با اهل دنیا و منافقین سوای جنگ ترکیبی دشمن توسط مسئولین کشوری موجب تردید مردم برای شرکت در انتخابات است تشریح کرد: مسئولین در هر رده از کشور باید مراقب باشند و احیاناً در انجام‌وظیفه خود و خدمت به مردم گرفتار دنیاطلبی نشوند چرا که اگر این مورد اتفاق بیفتد قطعاً ملت عزیز ایران دچار گرفتاری خواهند شد؛ زیرا این مسئول بجای خدمت به مردم و رفع مشکلات آن‌ها به دنبال دنیاطلبی خود به هر روشی خواهد بود.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی با بیان فتنه‌های اخیر به وقوع پیوسته توسط دشمن در ایران اسلامی یادآور شد: ماجرای جاسوسی‌ها، اغتشاشات و فتنه مهسا، ترورها، بمب‌گذاری‌ها و مسمومیت‌ها مصداق بارز تلاش دشمن برای جداکردن مردم از نظام و ولایت است.

خطیب جمعه خوی در روز جهانی زن با تشریح شبهه دشمن پیرامون این موضوع که در نظام اسلامی ایران با تحصیل و فعالیت زنان مخالف هستند خاطرنشان کرد: کشوری که ۴۹% دانشجویان، ۳۳% اعضاء هیئت‌علمی دانشگاه‌ها، ۴۰% متخصصان پزشکی، ۶۰ هزار پزشک عمومی، ۹۲ هزار استاد دانشگاه، در ادوار مختلف مجلس ۱۱۱ نفر نماینده مجلس، در بحث فیلم‌سازی ۱۲۸ جایزه بین‌المللی در جشنواره‌های مطرح دنیا، ۳ هزار مدال ورزشی در داخل و خارج کشور متعلق به بانوان کشور ایران است و همچنین در بحث مدیریت‌های دولتی همین‌الان ۲۶% مدیران دولتی کشور، سه هزار و ۵۰۰ مربی در رشته‌های ورزشی، دو هزار ۷۸۲ مؤسس شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز ۹۰۰ شرکت مدیرعاملش خانم‌ها هستند که بدین ترتیب این وصله‌ها به ایران اسلامی نمی‌چسبد.

وی ادامه داد: ۹۴% درصد زنان بعد انقلاب باسواد هستند درحالی‌که قبل از انقلاب ۳۵% بود و ما پایین جدول بودیم و حتی در بحث زنان و زایمان ۹۸% متخصصین اکنون خانم هستند و در بحث قضاوت نیز یک هزار و ۱۱۲ نفر بانوی قاضی به امور دادگاهی مردم رسیدگی می‌کند که در روز جهانی زن این آمار قابل‌تأمل است.
انتهای خبر/